A mai fiatalság körében ismeretlen lehet a Beszkárt név. A kifejezés az 1920-as évek elején alapított Budapest Székesfőváros Közlekedési Részvénytársaságot jelöli, a jelenlegi BKV Zrt. elődjét. A következő cikk szerint ennek elnökévé nevezték ki Millok Sándor korábbi országgyűlési képviselőt, újságírót. 1945 júniusában a szakszervezetek képviseletében lett az Ideiglenes Nemzetgyűlés képviselője, majd egy hónapra rá miniszterelnökségi államtitkári címet kapott. Millok Sándor kapcsán érdemes megemlíteni, hogy már 1919-ben tagja volt a Tanácsköztársaságot kikiáltó szociáldemokrata pártnak, majd 1944. március 19-ét követően a németek elfogták, és Mauthausenbe szállították.

A főváros vasúttársaságai, a Beszkárt és az érdekkörébe tartozó közlekedési vállalatok hétfőn délelőtt rendkívüli közgyűlést tartottak. A vasúttársaság elnökévé Millok Sándor miniszterelnökségi államtitkár elvtársat választották.

Az új elnök székfoglalójában megemlékezett a vállalat 92 elhurcolt alkalmazottjáról, akik életüket áldozták a fasisztaellenes meggyőződésükért, majd magasztaló szavakkal illette a munkásokat és tisztviselőket, akik romjaiból újjáépítették a vasútvállalatot. Közölte, hogy a 199 kilométer hosszúságú hálózatból 152 kilométert helyreállítottak. Az 1860 kocsiból 1114-et kijavítottak, és 950-et üzembe állítottak.

A jövő célkitűzései között elsőnek azt a feladatot tűzte ki, hogy a vállalatot a fasiszták maradványaitól és azoktól, akik ezek üzelmeit elősegítették, megtisztítsák. A helyreállítási munka folytatása mellett arra kell törekedni, hogy a Beszkárt megfelelhessen feladatának.

Bán [Antal] és Gerő [Ernő] miniszter elvtársak moszkvai útjától olyan segítség remélhető, hogy a fővárosban rövidesen megindulhat a nagyobb arányú termelés. Ezzel kapcsolatosan a Beszkártnak is fel kell készülnie a nagyobb utasforgalomra.

A közgyűlés az elnököt beszéde után viharosan ünnepelte.

Népszava